دستگاه برش ورق اهن

اسپیندل (Spindle) یک قطعه محوری و حرکتی در دستگاه‌های تراشکاری و فرزکاری است که هم وظیفه انتقال حرکت الکتروموتور و هم وظیفه نگه داشتن ابزار برشی را بر عهده دارد. این ابزار اگر چه به صورت یک قطعه ساده به نظر می‌رسد، اما بخش‌های مختلفی در آن به کار گرفته شده که به طور مستقیم بر عملکرد دستگاه تأثیر گذار هستند. اسپیندل از لحاظ لغوی به معنی چرخنده است و قسمتی از دستگاه را معرفی می‌کند که به طور مستقیم با الکتروموتور در ارتباط بوده و همزمان با آن می‌چرخد.

اسپیندل در هرکدام از دستگاه‌ها شرایط خاص خود را دارد و حتی سرعت چرخش آنها هم با یکدیگر متفاوت است. برای کنترل این قطعه از یک اینورتر استفاده می‌شود که می‌تواند فرکانس دستگاه را تغییر داده و در نتیجه دور موتور را بالا ببرد. بنابراین با توجه به تعداد قطب به کار گرفته شده در الکتروموتورها و همچنین فرکانس آنها، امکان تغییر در سرعت گردش ابزار چرخشی وجود دارد و به همین دلیل می‌توان قطعات مختلف را با سرعت‌های متفاوت برش داد.

یکی از مهمترین ویژگی های اینورتر ها راه اندازی موتورهای فرکانس بالا یا اسپیندل می باشد. امروزه در بسیاری از صنایع که موتور با دور بسیار بالا نیاز است, برای راه اندازی اسپیندل ها بطور حتم باید از اینورترها استفاده کرد. درایوها عموما توانایی بالا بردن فرکانس خروجی تا 500 و در برخی درایوها تا 1000 هرتز را دارند و با استفاده از این امکان می توان موتورهای فرکانس بالا را راه اندازی کرد.

عکس ها و فیلم , مربوط به برش ورق اهن از طریق ترکیب چندین گاز می باشد. موتور توربینی این دستگاه با فرکانس 670 هرتز توسط اینورتر راه اندازی شده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار لطفا ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید